Sunday, March 6, 2011

senyum tak perlu kata apa-apa :))


hye hye hye :)
salam for u
entry neh just nak merepek meraban je
nak baca boleh, tak nak baca pon boleh,
tak ada paksaan oke
:)

actually aku tak tahu lah nak update pasal apa, tapi tangan ni terasa teringin pulak nak menaip. blog bersarang pon sebab tak ada idea la. otak da beku =.= kecian kat blog ni kan ? huhu.

nak cerita pasal tempat praktikal rasa semuanya oke, tak ada masalah apa2 pun. they all semua sporting+friendly each other. kira aku bertuah la coz dapat praktikal kat situ. tak ada pressure tapi best. hehe. dah 3 bulan aku jalani praktikal kat situ. dan aku pun dah selesa dengan tempat tu. tinggal lagi sebulan je untuk aku habiskan aktiviti aku kat situ .. terasa sedih la nak pisah dengan diorang semua. kat department aku kira aku dengan sorang budak praktikal ni je yang paling muda. kitorang semua dah macam one big family. diorang layan aku baik sangat. selalu suruh aku makan padahal aku dah makan pun.huhu bos aku pun tak kurang baiknya. dia pun tak nak pressure kan aku if bagi aku kerja. korang semua memang the best lah !! dan aku paling suka kalau time hujung bulan hari selasa or khamis. sebab time ni poket aku akan berisi. hehe.. gaji masuk la kan siapa yang tak suka :) .

and korang nak tahu aku ada daftar kan diri ikut aktiviti kat sana iaitu "Fun Run". haa yang ni kira macam rentas desa time sekola2 dulu. ala.. just suka2 je masuk. hehe. then bos ada cakap bulan 4 ni diorang nak buat dinner kat melaka. wahh best la kan sebabnya aku pon dapat join sekali. hehe. cuma time and date nya je aku tak tahu bile. mintak2 before aku habis prktikal kan.

suka2 jugak tapi final report aku tak sentuh apa pun lagi.. haduh camne ni. tak apa lah.. buat sikit2 lah nanti. huhu. lecturer aku pun ntah la tak bagitahu pun nak datang bila. buat aku tertunggu2 je. sabar je lah.. bukan apa, aku nak kena bagitahu bos aku sebab nak kena buat appointment dulu dengan dia. kang tak pasal2 datang bos aku tak ada pulak. kan dah susah jadinya. nway, aku sekarang bz tak bz lah dengan final projek aku. harap2 aku lulus praktikal aku ni. amin.. :)

oke dah habis aku cerita pasal tempat praktikal aku. then aku nak cerita pasal diri aku dan "dia" pulak.

totally kitorang tak ada apa2 problem. everything boleh diselesaikan secara baik. good kan ?? memang good pun. hehe. and aku harap kitorang will be like this until forever :) . tak sabar nak tunggu 11hb ni. sebab dia nak balik aaa kitorang nak jumpa lah. since kitorang start praktikal bulan 1 hari tu, baru sekali kitorang jumpa.. sedih kan? huhu. tapi kira aku beruntung la dapat jumpa jugak dari tak kan macam sesetengah orang. oke i'm so grateful :) banyak benda yang buat aku sangat2 grateful so thanks to you Allah. insyaAllah i will not forget to you.

habis praktikal ni aku dan dia plan nak continue study. and kitorang dah dapat da tawaran kat unikl. yups..we both! if ada jodoh jumpa lah kita kat sana ye..hehe. erm why not upu ? bukan aku tak nak.. tapi ntah ek cam lambat je nak continue tu. ala belajar mana2 sama je kalo ada minat. everything cost maybe lebih murah if choose upu. yups.. . but after aku discuss with parents aku, then diorang cakap ikut aku lah nak pilih mana kalau dah tu yang aku nak. aku continue study pun dah kira happykan diorang :) . mum, dad insyaAllah i will do the best for both of u. actually diorang kalau boleh nak aku continue dalam johor jugak. tapi aku macam tak suka lah pulak. ye la.. diploma dah dalam johor. degree ni pulak kalau boleh nak la luar pulak kan. asyik teperap dalam negeri sendiri je tak berkembang la nanti. hee..pandai betul aku cakap. ala lebih senang cakap more independent la :) so after habis study aku nak plan apa lak ek?? haa.. rahsia. tunggu dan lihat aja lah nanti. hehe. hope what yang aku plan from now until that time will become reality. insyaAllah.. kita as manusia hanya mampu merancang tapi hanya Allah yang tentukan. segala yang baik pun adalah datang dari DIA dan buruk tu pulak dari diri kita sendiri .

so rasanya tu je lah yang aku nak share cerita dengan korang. hee,, agak lebar la jugak karangan aku ni. nway thanks :)


assalamualaikum...



"hey aku sayang giler lah kat kau.. jum kahwin !"
hehe.. ^^


No comments:

Post a Comment