Tuesday, December 28, 2010

Langkawi Pulau Lagenda


dah lama aku tak update blog ni kan.. rasa macam da dekat setahun jek (cerita nak lebih pulak) hehe.. cuti-cuti macam ni kalau orang lain pergi rehat2 kan diri sama lah juga dengan aku. cuti macam ni mula lah bz kan diri.. tapi bz buat apa?? nak kata kerja tak lagi..haa aku bz melancongkan diri lah, buat habiskan duet yang dah berlambak kat mesin atm aku tu.. haha..
kalau hari tu aku dah pergi jenjalan kat area shah alam, tapi yang baru2 ni aku pergi melancong kat 'chocolate world' .. kat mana tu ek?? mestilah kat Langkawi Island.. haha..ni lah tempat money of de' world. tempat paling best sekali kalau nak habiskan duet..hehe.

aku nak cerita sikit pengalaman masa aku pergi bercuti kat langkawi tu dengan korang.
actually, aku pergi sana tu atas satu event yang diuruskan oleh uncle aku.. kira leader of the trip la. trip nih dianggotai oleh anak2 dan cucu2 Tok Sallim (atok aku).. atok dan nenek aku pon join sekali tau. bertarikhkan 23hb december 2010 bermulalah perjalanan kitorang yang mengambil masa setangah hari untuk sampai ke pulau lagenda tu dengan menaiki 1 bas. bertolak jam 8.30pm dan sampai jam 2pm esoknya. tempat penginapan kitorang ialah "Century Suria Kondominium Langkawi". transport kitorang pula ialah 3 biji van. kalau nak diikutkan memang tak puas berjalan kat sana sebab macam2 best la.. murah2 pula tu. duet aku yang kat mesin tu pun dah dikhaskan untuk coklat jek..haha. mak aku pula dengan geng2 makcik aku habiskan duet dekat accessori rumah..apa lagi mestilah set pinggan mangkuk campur cawan dan teko.haha..duet duet..! tapi kira oke la tu kitorang kat sana sampai 26hb december 2010 hari tu. kalau duk lama2 kat situ alamatnya kitorang kena kerja sekali lah kat sana tu sebab duet cepat jek habes..haha.. takpa lah sekali sekala habeskan duet xpe lah kan..hehe.

kat bawah ni pic time kitorang kat sana.. baju kuning ni pula baju tema "Sallim's Family Trip To Langkawi" ianya disponsor sepenuhnya oleh uncle aku.. jum layan =)


pic atas ni lah muka2 kitorang tengah menahan panas..huhu.


pic aku dan adeq2 aku kat dalam feri.. masa ni kitorang baru jek sampai kat pulau langkawi =)


kat sini yang paling best tau.! kitorang nak pergi tempat ni kena naik cable car. tinggi giler lah..siapa yang gayat tu kena praktis dulu lah kalau nak naik sini..hehe. dan lagi 1 tempat ni juga kita boleh nampak semua tempat2 kat pulau ni..syok giler lah wey.pic ni credit by my uncle.. chantek kan =)


kalau pandai cuba teka apa nama tempat ni??
ni lah namanya chocolate shop.. banyak coklat kt sini..suka2!! hehe.. ^^

actually banyak lagi pic tp ni jek la yang dapat aku share kt blog aku ni.. nak skodeng pic2 lain kat fb aku oke .
okeh la eh, aku stop sini dulu..bubye :D




2 comments:

  1. wah!!! best la ko ek.. nak ikot la cam ni.. :P

    ReplyDelete
  2. best2..duet smpai tinggal sen jek. hehe.. jum next destination ;)

    ReplyDelete