Thursday, January 20, 2011

Sekadar Renungan...


hm , bosan sangat hari ni aku kat ofis nih . bos lah ni pergi raya taknak ajak .. hee. bos tak datang kerja hari ni , so dengan rasminya aku pon tak ada kerja lah jugak kan. tp yang sedihnya aku terpaksa hadirkan diri jugak .. ehem2 , bukan terpaksa okee , tapi dengan hati yang ikhlas =) hehe,

tak ada benda nak dibuat so aku macam biasa lakukan aktiviti riadah aku iaitu meng'on9'kan diri..huhu. tapi on9 pon bosan jugak sebabnya tak ramai yang on9.. ye lah kan, hari cuti .. thaipusam. diorang yang tak sambut pon cuti jugak . aku je kena kerja..huhu..

agak lama aku kat ofis ni tanpa diberi sebarang kerja untuk dibuat..hm, aku pon pergi skodeng2 laman sesawang just untuk hiburkan hati ni. then aku tetiba..........

feel something different like as yesterday

mood aku lari ntah dengan tetiba. aku jadi lemah sangat..tak berdaya lagi menahan. aku pon mula menyibukkan diri melupakannya dengan buat benda lain. at last aku pon bukak satu website ni.then..aku tengok banyak ayat untuk direnungkan. tapi aku terpikat kat satu ayat iaitu ...


" SETIAP YANG KITA LAKUKAN BIARLAH JUJUR KERANA KEJUJURAN ITU TERLALU PENTING DALAM SEBUAH KEHIDUPAN. TANPA KEJUJURAN HIDUP SENTIASA MENJADI MAINAN ORANG"


okeh , aku baca ayat tu then aku renungkan kembali apa yang telah aku lakukan. yups memang betul mengenai ayat tu. hidup kita ni mestilah sentiasa jujur agar diri kita kelak tidak akan menjadi permainan orang. maksud yang sangat tersirat. tapi bila difahami betul2 ianya dapat menyedarkan kita tentang apa yang telah kita perbuat didunia ini.

jadi dengan hati yang agak sayu ( tak ada mood) , aku pon post ayat tu kat mukabuku aku . just untuk renungan bersama. andai hidup ini penuh dengan kepalsuan, maka hitamlah segala memori yang telah diwarnai.

buka hati buka minda fikirlah ke arah hadapan.
InsyaAllah hidup kita akan sentiasa ditemani dengan memori indah .

renung2kan dan selamat beramal
=)


No comments:

Post a Comment